poniedziałek, 9 lutego 2009

Wieści dnia dzisiejszego: TVN, Newsweek, Radio Józef


W miejscu, gdzie miał zawisnąć plakat, na rogu Al. Jerozolimskich i Emilli Plater w Warszawie, nagraliśmy fragment materiału dla TVNu. Cały materiał ma trwać około trzech minut i zawierać wywiady z czterema osobami (w tym również z organizatorką podobnej akcji w Sopocie, Karoliną Hermann).

Poza tym artykuł o naszej akcji powinien również pojawić się w internetowym wydaniu Newsweeka; zapowiada się ciekawie. Damy znać, gdy tylko ujrzy on światło dzienne.

Wiemy również, że Radio Plus Józef zamierza zamieścić zarówno naszą jak i sopocką walentynkę w internecie, w specjalnie stworzonej w tym celu szacie graficznej.

Walentynka z Góry w TVN24 - korekta


Okazało się, że zamiast w Prosto z Polski będziemy (prawdopodobnie) w programie Polska i świat, o 20:20.

Nowe informacje o akcji


Na wstępie chcielibyśmy poinformować, że całą sprawą zainteresował się również TVN24 i dzisiaj dla programu "Prosto z Polski" kręcony będzie reportaż na temat naszej akcji.


Kilka słów w ramach ustosunkowania się do licznych komentarzy, które zamieszczacie na forach internetowych, jak również pod publikowanymi w internecie artykułami:

Uważamy, że przestrzeń publiczna - w tym również komercyjne akcje reklamowe, jak konkurs "Miłosne Graffiti" - jest dobrym miejscem na mówienie o Bogu. Konkurs ten dawał ludziom wybór, jakie plakaty chcą zobaczyć na przystankach - i ludzie zadecydowali. Niestety, organizatorzy konkursu nie byli w stanie pogodzić się z takim stanowiskiem swoich konsumentów. My zaś chcieliśmy w ten sposób wykorzystać silnie zakorzenione w świadomości społecznej święto Walentynek, aby zwrócić uwagę na miłość Boga. Codzienność jest - w naszym przekonaniu - doskonałym miejscem na odnajdywanie Go.

Nie uważamy też, aby ten protest przyczyniał się do reklamy Milki i innych produktów firmy Kraft lub przysparzał jej zwolenników. Nasza postawa jest wyrazem dezaprobaty z powodu takiego potraktowania klientów przez firmę. W dzisiejszych czasach mamy w końcu wolność wyboru - w tym wyboru marek i produktów, które kupujemy.

Na koniec chcielibyśmy podziękować za wsparcie i ciepłe słowa, które do nas docierają drogą mailową. Będziemy dalej informować na tej stronie o rozwoju akcji.

Poniżej zamieszczamy skany artykułu, który ukazał się w Rzeczpospolitej (skrót można było znaleźć na pierwszej stronie weekendowego wydania, zaś całość artykułu na stronie piątej).

skan notki z 1 strony Rzeczpospolitej o usuniętych z konkursu Milki walentynkachskan artykułu z 5 strony, dostępnego też na http://www.rp.pl/artykul/2,259958.html